We Digitize fokuserer på og er eksperter i linkbuilding / off-page SEO. Overordnet set er SEO delt op i to genrer. Teknisk / on-page SEO, som fokuserer på optimeringen af det website, som den organiske trafik ønskes tilført og så off-page SEO, som vi specialiserer os i. Vores speciale går ud på at finde de helt rigtige websites at linke ind til vores kunder websites fra. -Og selvfølgelig at gøre dette på den helt rigtige måde, i det rette tempo og med tanke på vores kundes overordnede strategi, taktik og deres websites on-page SEO.

Hvad er formålet med linkbuilding?

Det er med WordPress o.l. i dag relativt nemt at få et pænt website, som med plugins som f.eks. Yoast SEO installeret også er ganske fint optimeret ift. on-page SEO. På samme måde findes der uendeligt mange themes til WordPress, der er relativt godt optimerede til diverse forretningstyper og derved også ift. konvertering af besøgende på websitet til betalende kunder eller leads.

Men der findes rigtig mange websites i verden og hvilke af dem skal nu prioriteres på søgemaskinerne når mange af dem udbyder samme service eller produkt, og mange af dem er lavet i WordPress med samme themes og plugins? -De skal selvfølgelig de websites, som har de bedste referencer. Og hvad er referencer på nettet? -Det er links. Og det er her We Digitize kommet ind i billedet.

Hvorfor fik Google succes og hvorfor er det vigtigt?

I sin tid fandtes der mange søgemaskiner og det gør der i og for sig stadigvæk. Men kender du nogen ud over Google og hvis du arbejder i industrien måske Bing? Nej, vel. Og det er fordi at Googles resultater igennem alle årene har været alle konkurrerende søgemaskiners overlegne. Den korte forklaring, eller en af dem, på denne succes er at Google blev stiftet af universitetsstuderende, som i form af deres akademiske tilgang til projektet i høj grad lod deres algoritme hvile på referencer, altså links.

Stifterne af Google var vant til at bruge referencer i deres studier og var vant til at autoritet byggede på netop referencer. Så hvorfor skulle det ikke også virke på nettet? -Det gjorde det i høj grad og det gør det stadigvæk. Det hjælper altså at kende lidt til Google og deres stifteres baggrund for at forstå, hvordan vi selv kan få succes på Google ved at spille efter deres regler.

Hvordan laver man så linkbuilding?

Det er både meget simpelt og meget kompliceret. Den simple instruktion herpå er at finde websites med brugere der med fordel kunne have glæde af dit websites produkt eller service og derefter på den ene eller anden måde få ejeren heraf til at linke til dit website.

Men så simpelt og let er det desværre ikke i virkeligheden. For hvad er det for et website? Synes Google også det er et godt website, så et link herfra er godt i deres øjne? Og hvordan får du nogensinde websites ejer til at linke til dit website? -Det er blot nogle af de mange spørgsmål der begynder at melde sig i det praktiske arbejde. Derefter kommer der en række tekniske og juridiske udfordringer for må man overhovedet bede om et link jf. Google politikker? Hvordan skal linket udformes og hvor skal det placeres for at gevinsten heraf maksimeres og ikke mindst så det ikke får den modsatte effekt? Hvor mange links skal der skaffes ift. målet og skal det linke ind til hovedsiden eller måske en relevant underside?

Lad os klare det hele for dig

Der er en grund til at vi har specialiseret os i linkbuilding. Det er nemlig det vi er bedst til og der hvor vi har nogle unikke forudsætninger, som gør at vi kan levere en vare af højere kvalitet end vores konkurrenter kan.

Vi er klar over at vores kunder er specialister i noget helt andet og det skal de fokusere på. Derfor håndterer vi også linkbuilding fra A – Z. Efter en grundig analyse og koordinering med vores kunder, som sikrer at vores arbejde spiller sammen med deres strategi og on-page SEO, så planlægger og eksekverer vi linkbuildingen. Som kunde hos We Digitize behøver man ikke være med andet end på løbende statusmøder, hvor vi præsenterer resultaterne af vores arbejde, men man er velkommen til at være med løbende og endda styre hele processen selv om ønsket. Det kan ske via vores platform, der indeholder alle de værktøjer, som klassiske SEO eksperter ønsker at bruge i arbejde med linkbuilding samt adgang til vores +60,000 partnersites. Altså er vi et oplagt valg til off-page SEO for både virksomheder med og uden SEO eksperter ansat.

Lad os visualisere hvad en investering i linkbuilding kan gøre for dig. Kontakt os uforpligtende på telefon 70601001, mail service@wedigitize.dk eller via chatten herunder.

Nok snak, hvor er referencerne?

Vi samarbejder med hundredevis af store online marketing bureauer, affiliate-sider og virksomheder i hele verden. Mange i industrien kender nok Obsidian Digital, som er kunde hos os og mange i f.eks. affiliate industrien kender nogle Game Lounge / MarketZoo, som vi håndterer en stor del af off-page SEO delen for. Det er begge solide referencer med mange websites og ikke mindst mange websites i meget konkurrenceprægede nicher. Referencer som disse har vi rigtig mange af og vi deler gerne flere, men eftersom ikke alle ønsker at give deres kilder til off-page SEO til konkurrenter vil det være på forespørgsel og i anonymiseret form. Herved kan vi stadig vise værdien af vores arbejde via 3. parts værktøjer, som Ahrefs og SEMrush, men uden at gå på kompromis med vores kunders ønske om diskretion.

Værdien på den organiske trafik på en af vores faste kunder. 1.800.000 DKK / md. per 27.07.2022

På den anden side har vi også rigtig mange websites-ejere, som vi igennem årevis har samarbejdet tæt med. Eftersom We Digitize var et af de første, der standardiserede salg af advertorials på websites, så har vi en lang række udgivere, der foruden samarbejder eksklusivt med os omkring advertorials også tilbyder advertorials til en yderst rimelig pris idet vi tilvejebringer en hel del omsætning til dem. Det kommer også vores kunder til gode, der får omtale på websites, hvor andre ikke kan og til en pris som andre heller ikke kan matche. Af ekslusive samarbejdspartnere kan f.eks. nævnes GAFFA.

Hvordan fungerer off-page SEO i praksis hos We Digitize?

Det hele starter med at vurdere nuværende status på kundes strategi og SEO for derefter at forventningsafstemme. Et typisk forløb er som følger:

  1. Afdække hvad slutmålet er med at opnå bedre placeringer på søgemaskinerne. Brand awareness, flere online salg, leads eller måske større salg af et specifikt produkt med specielt høj avance
  2. Analysere nuværende interne status ift. målet. Er nuværende website, indhold og den tekniske SEO på plads. Her supplerer vores team evt. for at klargøre til linkbuildingen
  3. Konkurrent og søgeordsanalyse, hvor vi finder frem til de mest opportune søgeord for netop dette case. Det baseres på en kombination af punkt 1 og 2 samt konkurrentanalyse og analyse af relevante søgeord
  4. Linkbuildingplanen klargøres og præsenteres sammen med forventet budget og afkast på baggrund heraf. Samtidig laves den første faktiske linkplan, som vi sammen gennemgår
  5. Efter godkendelse iværksættes planen og der følges løbende op på resultater og fintuning af operationen

Flere af vores kunder har helt specifikke ønsker og her udvikler og eksekverer vi blot selve linkplanen i samarbejde med deres interne eksperter. Andre vil kontrollere endnu mere selv og benytter sig af vores linkbuildingplatform. Kontakt os og lad os klargøre det setup, som passer dig bedst.

Hvad koster linkbuilding?

Vi arbejder ud fra et rimelighedsprincip, der går ud på at vi kun opkræver en procentvis avance på de faktiske udgifter vi selv har i forbindelse med linkbuildingen. Med andre ord betaler vores kunder ikke for vores analyser, linkplanlægning m.v. på trods af det er denne del der skaber det meste af værdien. Der betales kun for de faktiske udgifter vi har i forbindelse med publicering af advertorials, udfærdigelse af indhold, billeder, videoer og andet der skal til for at opnå de aftalte resultater. Denne procentdel bliver mindre som kundens engagement øges hos os og er et sted hvor det ikke kan betale sig at udføre arbejdet internt, selv hvis man ikke tager højde for den kvalitet vi samtidig leverer.

Konkrete tal er meget svære at give overordnet set idet det variere meget fra branche til branche og land til land. Men man skal regne med nogle tusinde kroner generelt set for et godt link i Danmark til et almindelig website. Det skal man så gange op med det antal det forventes at skulle behøves for at overgå konkurrenterne der pt. er i toppen af søgemaskinerne.

Altså vil det for de fleste dreje sig om en betydlige investering, men vi kan også næsten garantere at det bliver et af de bedste investeringer der kan gøres.

Hvorfor er afkastet så godt på off-page SEO

Den korte forklaring er pga. at alle finder alt på Google. Og ligger din service i top tre på Google når mulige kunder søger, så får du en meget stor del af de potentielle kunder. Statistikken siger +90 % af alle der søger klikker i top tre.

Med vores analyser krydret med data om hvad I helst vil sælge/har højest avance på finder vi ud af på hvilke søgeord vi billigst kan få flest mulige potentielle kunder ind på dit website, der samtidig har en intention om at købe det produkt, som du helst vil sælge.

Bagsiden ved organisk SEO, som off-page SEO er en del af, er at resultatet ikke kommer i dag. Altså er her tale om en klassisk investering, hvor der skal bruge likvider og ventes tålmodigt imens det website som arbejdet omhandler kravler op ad Googles rangstige og derved i søgeresultaterne. Men af netop denne årsag er mange virksomheder underinvesteret i organisk SEO og her er muligheden for dig.

Selv i de mest konkurrenceprægede segmenter er der enorme gevinster at hente på organiske SEO, så har du et godt produkt og et godt website sammen med frie likvider, så kan vi kun anbefale dig at komme igang med linkbuildingen.

Lad os visualisere hvad en investering i linkbuilding kan gøre for dig. Kontakt os uforpligtende på telefon 70601001, mail service@wedigitize.dk eller via chatten herunder.